• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lite hjälp för ett samlingalån

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Hej,
Jag skulle behöva lite hjälp och undrar ifall det finns chans för mig om ett samlingslån.
Mina synliga uc är ca 645 000 sen har jag ca 189000 utanför uc som jag gärna skulle vilja samla i ett!
Jag har varit i kontakt med min moster som kommer att ställa upp som medsökande.
Hon har ej några blancolån eller krediter överhuvudtaget och endast ett bolån.
Jag har 15 ff och inga betalningsanmärkningar och en årsinkomst om 407k. Min moster har en årsinkomst på 610k hur ser förutsättningarna här?
Måste jag vänta ut ff eller spelar det ingen roll om jag har medsökande?
Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Hej,
Jag skulle behöva lite hjälp och undrar ifall det finns chans för mig om ett samlingslån.
Mina synliga uc är ca 645 000 sen har jag ca 189000 utanför uc som jag gärna skulle vilja samla i ett!
Jag har varit i kontakt med min moster som kommer att ställa upp som medsökande.
Hon har ej några blancolån eller krediter överhuvudtaget och endast ett bolån.
Jag har 15 ff och inga betalningsanmärkningar och en årsinkomst om 407k. Min moster har en årsinkomst på 610k hur ser förutsättningarna här?
Måste jag vänta ut ff eller spelar det ingen roll om jag har medsökande?
Tacksam för svar!
Såg i ett inlägg att du skrev att du kommer ha 9ff som försvinner i april/maj. Vänta tills dess, annars det ingen ide att du är med som sökande.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Såg i ett inlägg att du skrev att du kommer ha 9ff som försvinner i april/maj. Vänta tills dess, annars det ingen ide att du är med som sökande.
Tack för svar! Men även fast min moster är med som medsökande och jag har 15 ff kan jag fortfarande bli nekad? Min moster har 1 ff endast.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Vänta ut dina FF helt klart!
Tack för svar, anser du om jag skulle vänta ut mina ff tills att jag har ca 3 kvar finns det chans att ansöka själv då med mina förutsättningar? 407k årsinkomst, inga anmärkningar
85k underskott och ca 643k synlig uc. Betyg just nu 19% igår var den 16%. 15 ff varav 6 st försvinner april samt 4 maj.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Absolut vänta och se vad ditt betyg efter dina FF som försvinner. Nu i april/maj. Du kommer då ha 9 FF kvar och det rätt mkt. Men du har även medsökande så det kan gå.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Det hjälper inte med medsökande när förutsättningar är så ”dåliga”. Då vore det bättre om mostern söker själv och ni löser det er emellan.
Generellt är det möjligt att få bra lån upp till 2ggr årsinkomst om du rensat krediterna och ha mycket bra eller utmärkt UC. Det är fullt möjligt även om man är högt belånat. Då kan du få bra ränta oxå. Tror du kan komma ner till ”bra” med 8/9 ff.
Man kan väl säga att räntan sätts beroende på UC risk. Ju lägre risk desto bättre ränta.
Ff är en stor del av riskbedömningen, därav viktigt att vänta ut så många som möjligt.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Det hjälper inte med medsökande när förutsättningar är så ”dåliga”. Då vore det bättre om mostern söker själv och ni löser det er emellan.
Generellt är det möjligt att få bra lån upp till 2ggr årsinkomst om du rensat krediterna och ha mycket bra eller utmärkt UC. Det är fullt möjligt även om man är högt belånat. Då kan du få bra ränta oxå. Tror du kan komma ner till ”bra” med 8/9 ff.
Man kan väl säga att räntan sätts beroende på UC risk. Ju lägre risk desto bättre ränta.
Ff är en stor del av riskbedömningen, därav viktigt att vänta ut så många som möjligt.
Okej, tackar för svar!
Angående ff så gick en ut idag och mitt kreditbetyg är fortfarande på 19% ingen förändring alls trots en ff försvunnen.. tror det är något fel med mitt betyg, har buggat en massa…
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
699
Mottagna reaktioner
155
Poäng
357
Brukar inte hända nåt när man har många tyvärr samma för mig hade 15 3st har gått ut men betyget rör sig inte så har 12 nu.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Okej, tackar för svar!
Angående ff så gick en ut idag och mitt kreditbetyg är fortfarande på 19% ingen förändring alls trots en ff försvunnen.. tror det är något fel med mitt betyg, har buggat en massa…
Det händer inte så mkt på den nivån när du har så många FF , det kommer börja röra på sig snart ska du se.
Har du krediter som är maxade ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp